ONTBIJT//Havervlokken ontbijt voor elke gelegenheid.

make-ahead-oat-breakfast1

1) De ‘ mijn stoelgang werkt niet meer naar behoren na dit weekend’ haver ontbijt 

Afgelopen weekend danste je op 10 bruiloften tegelijk, heb je weinig geslapen, slecht gegeten en deed je een bier at wedstrijd met vrienden (waarom weet je ook niet meer). Nu is het maandag, en bedenk je pas dat je eigenlijk een gevoelige maag hebt en het niet meer functioneert naar behoren. 

Wedden dat je na het eten van dit ontbijt weer een werkende spijsvertering hebt? Tip: Drink van te voren een lauwwarm glas water met een halve citroen erin geperst om je darmen al op gang te krijgen.

Ingrediënten:

– 3 eetlepels havervlokken
– 2 gedroogde pruimen
– gedroogde abrikozen
– Rozijnen/ cranberries (gedroogd)
– 1 tl lijnzaad
– 1 tl chiazaad
– amandelmelk
Oats-with-cinnamon

2) De ‘ Haal me alsjeblieft uit mijn winterdip’ haver ontbijt (warm)
November..do i need to say more? Ik vind persoonlijk november altijd een heerlijke tijd van het jaar. Waarom? omdat je weer geoorloofd met je te grote sokken maat 48, knot op je kop en op je schapenvachtje mag liggen terwijl je alle seizoenen van Sex and the city kijkt zonder het gevoel te hebben dat je eigenlijk naar buiten moet omdat het van het prachtig mooie weer is. Nee, alleen ik, mijn sokken, Bradshaw, warme papjes en thee.

Ingrediënten:

– 1 banaan of een halve appel
– 3 el havervlokken
– 1 el gojibessen
– handje walnoten
– 1 tl kaneel
– Amandelmelk
– lijnzaad
– Honing

Hoe: gooi een bodem amandelmelk in een pannetje op laag vuur. Snij ondertussen je banaan/appel en pel je walnoten en leg deze alvast in je kommetje samen met de gojibessen. Op het moment dat je melk bijna begint te koken, gooi je 3el havervlokken en een eetlepel lijnzaad (dit bind te pap meer) en blijf je een minuut lang in je papje roeren. Gooi hier vervolgens de inhoud van je kommetje bij en roer het nog eens goed om. Nu is het klaar om het weer terug in je kommetje te scheppen. Vleugje kaneel erover, beetje honing en klaar ben je.
Chocolate Strawberry Almond Oatmeal

3) DE ‘ ik ben ongesteld en het leven is kut, geef me chocola’
Ik zie eens per maand het nut van het leven niet meer in en voel ik me een opgeblazen zeekoe. Als je je dan toch zo al voelt, waarom dan niet lekker alle kastjes open trekken en alles opeten toch? Hieronder een verantwoord happy period ontbijt incl. chocolade

Ingrediënten:
– 3 eetlepels havervlokken
-2 eetlepels amandelen
– 3 aardbeien in stukken gesneden
– 1 eetlepel kokosrasp
– 1 eetlepel pure cacaopoeder
– 1 klein handje cacao nips
– Amandelmelk

Hoe: Nou eigenlijk spreekt het voor zich. was je aardbeien, gooi het allemaal in een kommetje en voeg er wat amandelmelk bij en roer het even om. Leg er wat cacaonips en kokosrasp op en klaar ben je. (Toch nog suiker cravings? een klein beetje poedersuiker erop is best lekker;) )

4) DE ‘ Ik ben net gedumpt door mijn verkering, hij/zij is het niet waard’ 
Ik ben ook eigenlijk veelll te leuk voor hem en ik kom er wel overheen. Ooit. Maar nu wil ik mij vooral heel erg vol eten en vooral ook heel veel (maar dan zonder aan te komen)

Ingrediënten:
– Zoveel eetlepels havervlokken als je nodig hebt om erover heen te komen
– 1 banaan
– Zoveel cacaonips als je nodig hebt om eroverheen te komen
– 1 eetlepel kokosrasp
– Chiazaad ( optioneel)
– Goji bessen
– 1 theelepel notenpasta
– 2 eetlepels amandelen
– Amandelmelk

Welke ontbreekt hier nog in het rijtje? Ik hoor je graag!

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

w

Verbinden met %s